Skip to content

Waarom in reclame blijven investeren in tijden van crisis

Periodes van economische crisis zoals we er nu een doormaken, verplichten ondernemingen om zich aan te passen en hun strategieën te herzien.

Periodes van economische crisis zoals we er nu een doormaken, verplichten ondernemingen om zich aan te passen en hun strategieën te herzien. 

We merken echter dat de meeste bedrijven, zelfs diegene die financieel gezond zijn, de neiging vertonen om het mes te zetten in hun communicatiebudgetten, in de hoop zo hun winst op korte termijn veilig te stellen.

Elke crisis biedt nochtans kansen. Wij reiken enkele sleutels aan om die kansen te herkennen.

Aan de hand van vaststellingen zoals het cruciale belang van brand building, het belang van reclame voor de verkoop en het merkimago, het nut van een aangepaste communicatie en de sterk gestegen bereikcijfers, zien we namelijk dat een mindere economische toestand paradoxaal genoeg vaak mooie kansen biedt om op een offensieve manier aan marketing te doen.

Dat geldt vooral voor adverteerders die met hun strategie ingaan tegen de concurrentie en hun communicatie weten aan te passen aan de nieuwe context.

Lees er meer over in ons dossier: Waarom in reclame blijven investeren in tijden van crisis?